Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

Παρουσίαση βιβλίου του Δημήτρη Λάλλα, "Στον Μικρόκοσμο του Mall", Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2016 στις 7.00 μ.μ.



Η Μεσοποταμία  σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Λάλλα

"Στον Μικρόκοσμο του Mall" (Εκδόσεις Νησίδες)

αυτό το Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2016 στις εφτά το βράδυ
Η παρουσίαση θα λάβει χώρα στο σπίτι της Μεσοποταμίας, Πλάτωνος 13, Μοσχάτο. 
Ο τόμος "Στον Μικρόκοσμο του Mall" αποτελεί την έκδοση σε μορφή βιβλίου της διδακτορικής διατριβής του Δημήτρη Λάλλα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Πρόκειται για μια κοινωνιολογική μελέτη πάνω στο εμπορικό κέντρο The Mall, που εδρεύει στη Νεραντζιώτισσα Αττικής.

Σχετικά με το βιβλίο:
"Η έρευνα αυτή αφορά τον εμπορικό πολυχώρο του The Mall Athens στο Μαρούσι (Αθήνα), που άνοιξε τον Νοέμβριο του 2005. Στόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση της εμπειρίας του χώρου και του χρόνου που έχουν οι επισκέπτες σε ένα νέο για τα ελληνικά δεδομένα χώρο κατανάλωσης, καθώς και το ζήτημα της εργασίας σ’ αυτό το εμπορικό περιβάλλον. Η συγκέντρωση του ερευνητικού υλικού έγινε με ημι-δομημένες ποιοτικές συνεντεύξεις, με επιτόπια παρατήρηση, με ποιοτική ανάλυση περιεχομένου του διαφημιστικού λόγου του εμπορικού κέντρου. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τις συνεντεύξεις με τους επισκέπτες-καταναλωτές και τους εργαζομένους ήταν αυτή της «χιονοστιβάδας» (“snowball sample”) , καθώς η συνθήκη του χώρου δεν επιτρέπει τη συγκρότηση ενός σταθερού δειγματοληπτικού πλαισίου. Η μέθοδος επεξεργασίας του εθνογραφικού υλικού είναι αυτή της «θεμελιωμένης θεωρίας» (“grounded theory”) , η οποία συνίσταται σε έναν συνεχή διάλογο εμπειρικών δεδομένων που συγκεντρώνονταν από τις διάφορες «πηγές» με τη θεωρητική επεξεργασία αυτών.
 Το shopping mall είναι […] ένας μικρόκοσμος. Είναι τόπος που πραγματώνει την ουτοπία του εμπορευματικού πολιτισμού. Είναι τόπος που "εδαφικοποιεί" την καταναλωτική τάξη ή αλλιώς την τάξη του κόσμου του εμπορεύματος. Το mall προτείνει μια εμπειρία του κοινωνικού χώρου καθαρή, αποκλειστικά εμπορευματική και θεαματική. Ως αυτάρκες, μονωμένο, καθαρό περιβάλλον προτείνει την πόλη του εμπορευματικού πολιτισμού, όπως "θα έπρεπε να είναι". Καθαρή, αφηρημένη, μυσπκοποιημενη, όπως το εμπόρευμα. Αυτή τη μορφή σχέσης προωθεί το mall όσον αφορά την εμπειρία της περιπλάνησης, την καταναλωτική πρακτική και εμπειρία, καθώς και την εργασία εντός του."
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο συγγραφέας και ο αρχιτέκτονας και πανεπιστημιακός Σταύρος Σταυρίδης. Θα συντονίσει ο Γιώργος Δρόσος.

Βιογραφικό συγγραφέα: Ο Δημήτρης Λάλλας είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου Κοινωνιολογίας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (Πάντειο Πανεπιστήμιο), καθώς και απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος της Κοινωνιολογίας «Κοινωνικός Αποκλεισμός, Μειονότητες και Φύλο». Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν τον χώρο του άστεως, την κατανάλωση και τις κοινωνικές διακρίσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου